LES PROPOSTES AUDIOVISUALS PORTEN LA NOVA NORMALITAT A LA MUTANT

 L’espai municipal reprèn la seua activitat a finals de juny amb els millors treballs de l’audiovisual valencià i un cicle de cinema d’animació europea

València, 23 de juny de 2020

Cent dotze dies després d’acollir la seua última actuació abans de l’estat d’alarma -el concert del Dia Internacional de la Dona a càrrec de Tesa, Escarlates i Las Hijas de la Cumbia-, La Mutant obrirà de nou les seues portes el 27 de juny amb la Mostra de l’Audiovisual Valencià, a la qual seguirà, tres dies després, un cicle de cinema compost per diferents obres de l’animació europea més recent. Dos propostes audiovisuals que reactivaran la programació de la sala i serviran de preàmbul a un mes de juliol en què la dansa contemporània, la dramatúrgia i la música electrònica seran els grans protagonistes. “És un repte, però també una oportunitat per a tornar a la normalitat”, assenyala la coordinadora artística Marta Banyuls, per a qui “l’equip dels dos teatres ha treballat de valent per poder reobrir amb totes les garanties”.

Per la seua banda, la regidora d’Acció Cultural de l’Ajuntament de València, Maite Ibáñez, ha destacat que “estem treballant amb il·lusió perquè la reobertura dels dos teatres municipals siga un moment especial, de retrobament amb les arts escèniques i audiovisuals, on el públic torne a disfrutar en la sala”.

Els treballs més destacats dels nostres joves realitzadors obriran el foc el proper dissabte 27 (20 h.) amb la Mostra de l’Audiovisual Valencià, una cita que busca reivindicar el gran moment que travessava el sector just abans de l’esclat de la crisi sanitària. La jornada arrencarà amb una taula rodona en què diversos professionals analitzaran la situació de l’audiovisual fet a València, i continuarà amb la projecció de diferents peces signades, entre d’altres, per Marco Huertas, Joecar Hanna, Victoria Herranz, Paula Collado, Carmen Fortea o Redacción Atómica, nous valors amb una creativitat on la formació audiovisual conviu amb influències com la música, la literatura, la dansa o l’arquitectura.

Del 30 de juny al 5 de juny, La Mutant es convertirà en la seu del cicle “Nova Animació Europea”, una visió sobre les produccions d’animació més destacades del continent durant els últims temps. Organitzada per l’Aula de Cinema de la Universitat de València, la mostra consta de sis llargmetratges de diferents nacionalitats (Hongria, Noruega, França o Espanya, entre d’altres) en els quals conviuen diferents tècniques d’animació -del stop motion al 3D-, i que tenen en comú un bon nombre de guardons i l’ampli reconeixement en certàmens de tot el món. Les projeccions, que tindran lloc cada dia a les 21 hores, seran, per aquest ordre, Rubén Brandt, coleccionista, The Tower, The Breadwinner, Buñuel en el laberinto de las tortugas, Dilili en París i Un dia más con vida.