“DRAMATERÀPIA” O COM ACONSEGUIR UNA SEGONA OPORTUNITAT A TRAVÉS DEL TEATRE

La Mutant posa en escena Un mundo aparte dentro del mundo, un muntatge on reclusos i exreclusos representen part de les seues vides

València, 21 d’octubre de 2020

La realitat social és un element clau de la filosofia de La Mutant. Moltes de les peces programades per l’espai municipal busquen remoure consciències, provocar a l’espectador i oferir-li una motivació que el convide a reflexionar una vegada l’espectacle ha acabat. Un mundo aparte dentro del mundo (dissabte 24 d’octubre, 20:30 hores) part d’esta premissa per desenvolupar un exercici escènic d’integració on els protagonistes són reclusos i exreclusos que representen una xicoteta fracció de les seues vides. Es tracta d’un projecte impulsat per l’Associació Àmbit, dedicada a la reinserció de persones que han estat a la presó, en el qual la ficció es construeix a partir d’experiències autèntiques i on el teatre passa a ser no només una eina de conscienciació social, sinó també un pretext per a l’adaptació i l’acceptació fora de la presó. Es tracta d’un projecte cofinançat per la Unió Europea a través del Programa Operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Esta peça de “teatre autorreferencial” i inclusiu porta la signatura de l’actor, director i dramaturg Domingo Ferrandis, format en companyies com La Fura dels Baus a través de diferents gires per Europa i Amèrica. El seu compromís pedagògic li ha permès també participar en diferents projectes cinematogràfics a Israel, Palestina, Tibet o Nova York, obtenint de pas una visió global i multidisciplinària dels diferents conflictes polítics i culturals presents en estos llocs. En 2018, la Universitat Rice de Houston el va convidar a representar la seua obra Manos de mariposa -centrada en qüestions com el feminicidi o la desaparició de persones- amb motiu del moviment #MeToo. També des de la seua faceta pionera com dramaterapeuta i coach ha sigut professor del postgrau Teatro en la educación, de la Universitat de València, i ha publicat diferents estudis sobre temes com els trastorns de la personalitat o les tècniques dramàtiques aplicades a la neurociència.